immunrendszer-gyogynövenyek

10 természetes immunerősítő módszer

Sokan kérdezik tőlem naponta, hogy hogyan lehet az  immunrendszer működését természetes immunerősítő módszerekkel javítani, ha valami miatt nem úgy működik, ahogy kellene? Ezért úgy döntöttem csokorba szedem a legfontosabb tudnivalókat a természetes immunerősítő módszerekről. De kezdjük az elején.

Mikor is mondhatjuk azt, hogy az immunrendszerünk nem működik megfelelően?

Akkor nem működik megfelelően, amikor az immunrendszer nem képes felismerni a testünkbe bejutó (behatoló) idegen anyagokat, és azt nem képes különböző módokon és különböző támadáspontokon keresztül ellenanyag termeléssel blokkolni, elpusztítani, lebontani és kiüríteni a szervezetből.

Az immunrendszer meggyengülését számos tényező kiválthatja, mint pl. a stressz, az egészségtelen étrend és életmód, a tápanyaghiány, egyes orvosi kezelések (pl. kemoterápia), sebészeti beavatkozások. Ilyen esetekben csökken a fehérvérsejtek száma, ezzel együtt a szervezet természetes ellenálló képessége is lecsökken a betegségekkel és fertőzésekkel szemben. Az immunrendszerünk megfelelő működtetéséhez  a megfelelő vitaminokra, ásványi anyagokra és sókra, napfényre, tiszta vízre is szükség van. Természetes immunerősítő módszerekkel sokat tudunk segíteni a szervezetnek, hogy el tudjuk kerülni a gyakori betegségeket.

Milyen természetes immunerősítő módszerekkel kerülhetjük el immunrendszerünk meggyengülését és tarthatjuk fenn az ideális fehérvérsejt számot? Íme a 10 parancsolat!

  1. Vízterápia: megfelelő mennyiségű (min. 2 liter) és minőségű tiszta víz fogyasztása a legfontosabb, ui. az immunrendszer hatékonyságát befolyásolja a szervezet folyadék ellátottsága. Az immunrendszer legalapvetőbb támogatója a víz!
  2. Optimális pH elérése: az immunrendszer hatékonyságát befolyásolja a vér kémhatása. A szervezet optimális pH-viszonya, a vér vegyhatása enyhén lúgos, és a szervezet ebben a kémiai környezetben képes a leghatékonyabban funkcionálni, ezért fontos a lúgosítás.
  3. Antioxidánsok megfelelő bevitele: az immunrendszer hatékonyságát csökkenti a mesterséges anyagok, adalékanyagok használata, melyek a szervezet számára idegen kémiai anyagok, allergizáló tényezők is egyben. Ezért a szabadgyökök lekötése nagyon fontos tényező, ebben segítenek az antioxidánsok.
  4. Alvás fontossága: a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás tudatos biztosítása nagyon fontos és a szervezet – idegrendszer, lélek, immunrendszer megfelelő regenerálódásához elengedhetetlen.
  5. Napi rendszeres mozgás: napi min. fél óra intenzív mozgás erősíti immunrendszerünk működését. Daganatos betegségek esetén is javasoljuk a rendszeres testmozgás beiktatását mozgásszegény civilizációs életünkbe.
  6. Stresszhelyzetek kerülése: a folyamatos stressz gyengíti szervezetünk működését. A munkahelyi és magánéleti stressz teljesen tönkre teheti immunrendszerünk működését, ezért nagyon fontos, főleg már kialakult betegségek esetében, a stressz faktorok kiiktatása életünkből.
  7. Dohányzás elhagyása, mely által a daganatos betegségek előfordulása is drasztikusan csökkenni fog.
  8. Alkohol fogyasztás kerülése, hisz az alkohol blokkolja az immunrendszerünk működését.
  9. Természetes alapanyagú termékek használata (mint pl. gyógynövények, gyógygombák), amikor csak lehetséges a szintetikus gyógyszerek helyett.
  10. Kiegyensúlyozott táplálkozás: az immunrendszer hatékonyságát növeli és egyensúlyban tarja a kiegyensúlyozott táplálkozás, mely biztosítja az alapvető vitamin, ásványi anyag, fehérje, szénhidrát, zsír szükségletet. Az egészséges táplálkozás fontos alapszabályai a következők:
  • kerüljük az édes ételeket, édesítésre használjunk természetes anyagokat, mint pl. steviát,
  • kerüljük az egészségtelen zsírokat tartalmazó ételek fogyasztását, helyette olívát használjunk,
  • túlsúly esetén nagyon fontos a testsúly csökkentése,
  • A- és C-vitaminban gazdag ételek rendszeres fogyasztása javasolt,
  • íme a 10 legjobb immunerősítő táplálékunk: fokhagyma, zöldpaprika, grapefruit, gyömbér, fekete bodza, gomba, csipkebogyó, búzacsíra, spenót.

Milyen egyéb természetes immunerősítő anyagokat érdemes fogyasztani immunrendszerünk támogatására?

  1. gyógygombákat (pl. shiitake, maitake, bokrosgomba), melyek a természetes ölősejtek (NK=natural killer) aktivitását növelik,
  2. BioBran, a japán rizskorpa kivonat shiitake enzimmel kezelve, bizonyítottan növeli az NK sejtek aktivitását. Klinikailag is tesztelt termék!
  3. béta-glükánokat, melyek immunrendszerben betöltött szerepei is bizonyítottak
  4. D3-vitamint, mely az autoimmun betegségek előfordulását is csökkenti sok egyéb betegség mellett
  5. szibériai ginsenget, mely igazoltan fokozza a limfociták és a természetes ölősejtek aktivitását
  6. nyomelemeket, mint pl. szelén, cink, vas, réz, szilícium, jód, kalcium
  7. C-vitamint, citrust és más típusú flavonoidokat
  8. kolosztrumot (előtej), mely az egyetlen szájon át bevehető immunglobulin.
  9. egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírsavakat (olíva olaj, krill olaj, omega 3 halolajok),
  10. zöld teát, melynek összetevői bizonyítottan hozzájárulnak a szervezet egészségéhez és vitalitásához.

Az immunrendszer erősítés tehát természetes módszerekkel egyszerűen megvalósítható, de azokban az esetekben, mikor komolyabb egészségügyi probléma is fenn áll, érdemes szakember segítségét kérni a megfelelő immunerősítő terápia összeállításához.